اسطوخودوس فرانسوی موجب قتل عروس توسط مادرشوهر شد

تحقیقات نشان می دهد که عطر آرام بخش عصاره اسطوخودوس نیز ممکن است باعث خواب بهتر شود، اما هیچ مطالعه خاصی در مورد تأثیر چای اسطوخودوس انجام نشده است.

گرفتگی در قسمت تحتانی شکم قبل یا در طول دوره قاعدگی یک مشکل رایج در بین زنان است. اسطوخودوس فرانسوی ممکن است به رفع احساس ناراحتی کمک کند.

به طور خاص، یک مطالعه روی 200 زن جوان در ایران نشان داد که استشمام اسطوخودوس به مدت 30 دقیقه در روز در 3 روز اول چرخه قاعدگی در مقایسه با گروه شاهد، پس از 2 ماه به میزان قابل توجهی درد کمتری را به دنبال داشت (منبع مورد اعتماد).

تحقیقات دیگر نشان می دهد که ماساژ با اسانس اسطوخودوس نیز به دردهای قاعدگی کمک می کند، اما هیچ مطالعه ای در مورد مصرف اسطوخودوس در چای یا مکمل ها انجام نشده است.

اسطوخودوس فرانسوی

با این حال، نوشیدن چای اسطوخودوس و درک عطر آن ممکن است کمک کند، اگرچه تحقیقات گسترده تری مورد نیاز است.

خلاصه
تنفس اسانس اسطوخودوس یا استفاده از آن در ماساژ ممکن است به دردهای قاعدگی کمک کند. هیچ مطالعه ای در مورد اینکه آیا نوشیدن چای اسطوخودوس تأثیر مشابهی دارد یا خیر، انجام نشده است، اما ممکن است.

نشان داده شده است که روغن اسطوخودوس دارای اثرات ضد التهابی و ضد باکتریایی است. در نتیجه، در کاربردهای موضعی برای کمک به مبارزه با آکنه، بهبود شرایط التهابی پوست مانند پسوریازیس و التیام زخم ها یا ساییدگی ها استفاده می شود.

یک مطالعه روی موش ها نشان داد که استفاده موضعی از روغن اسطوخودوس یک روز در میان به مدت 14 روز به طور قابل توجهی سطح زخم را در مقایسه با گروه کنترل کاهش می دهد. این عمدتاً به این دلیل است که روغن اسطوخودوس سنتز پروتئین ساختاری کلاژن را تقویت می کند.

این نتایج نشان می دهد که اشکال خاصی از اسطوخودوس ممکن است باعث بهبود پوست و تشکیل کلاژن شود.

تحقیقات نشان می دهد که انواع خاصی از اسطوخودوس، مانند روغن، ممکن است اثرات ضد التهابی داشته باشند و به بهبود پوست کمک کنند.