انواع جوراب ها براساس الیاف بکار رفته در آن!

محصولات نساجی ساخته شده از الیاف طبیعی مانند پنبه یا کتان، محیط ایده آلی را برای رشد میکروارگانیسم ها، از جمله میکروب ها و قارچ های بیماری زا، به ویژه در تماس با پوست انسان، فراهم می کند که رطوبت، گرما و مواد مغذی را به آنها ارائه می دهد.

هجوم این باکتری به مواد نساجی باعث تغییر ساختار محصول نهایی پارچه و در نتیجه تغییر رنگ، بوی بد و آسیب پوست می شود محیط مرطوب و گرم همچنان مشکل را بدتر می کند علاوه بر این، رنگ‌آمیزی و از بین رفتن خواص عملکردی، تخریب منسوجات و زوال محصول زیرلایه‌های نساجی از پیامدهای حمله میکروبی است.

پیشرفت مواد زیست فعال و پوشاک تحت درمان با مواد ضد باکتری، درخواست مبتکر پارچه های هوشمند بوده است، محصولات نساجی تحت درمان با مواد ضد میکروبی، مورد توجه مشتریان و تولیدکنندگان در همه جای دنیا قرار گرفته است با استفاده از مواد شیمیایی مختلف می توان به ویژگی های ضد باکتریایی دست یافت.

با این حال نمی توان اثرات مضر این مواد شیمیایی بر پوست انسان و سلامت کل مصرف کننده را به طور کامل نادیده گرفت بنابراین استفاده از الیاف طبیعی در انواع جوراب‌ مردانه شیشه ای  باعث خواص ضد میکروبی در تولید پارچه برای به دست آوردن محصولات سازگار با اکو ایده آل است.

اخیراً از بامبو در تولید منسوجات استفاده می شود که بیشتر به دلیل زیست تخریب پذیری آن است منسوجات بامبو اصولاً با هدف محافظت از پوشنده، روند رو به رشدی در دنیای مد است الیاف بامبو با فرآیند خاصی تولید می شود که باعث ایجاد نرمی و جذب بسیار بالایی می شود.

الیاف بامبو دارای ویژگی های منحصر به فرد و منحصر به فردی از خواص ضد باکتریایی است حتی پس از 50 بار شستشو جوراب مچی فانتزی دخترانه،، الیاف بامبو همچنان خاصیت ضد میکروبی برجسته ای دارد.

پس از انکوباسیون باکتری بر روی نمونه های الیاف بامبو جوراب فانتزی مردانه، بیش از 70 درصد مرگ و میر رخ داد عملکرد آنتی باکتریال طبیعی فیبر بامبو به طور قابل توجهی با عملکرد ضد میکروبی شیمیایی متفاوت است بعد از استفاده از آن روی لباس، اغلب تمایل به ایجاد حساسیت پوستی دارد.

با افزایش درصد اسپندکس در داخل پارچه ولز و تراکم دوره ضخامت پارچه، وزن، متر مربع و مقاومت در برابر سایش پارچه به دلیل سفتی بیشتر در پارچه افزایش یافته است.

علاوه بر این، استفاده از اسپندکس در جوراب زنانه مچی ۱۴۰۱، به عنوان پوست دوم، تناسب بهتری روی بدن می‌دهد و بدون هیچ گونه اعوجاج در طول عمر لباس، فرم خوبی را حفظ می‌کند جذب کم رطوبت و مقاومت در برابر قرار گرفتن در معرض نور خورشید و مواد شیمیایی تجاری از دیگر خواص اسپندکس است.

  • منابع:
    1. Anti-microbial and durability characteristics of socks made of cotton and regenerated cellulosic fibers
  • تبلیغات: 
    1. بانویی که با پخت کیک زندگی خود را آتش زد!
    2. چگونه با فروش محصولات زبر به درآمد بالایی برسیم!
    3. سرامیکی که با راه رفتن بر روی آن پاهایتان را ماساژ می دهد!
    4. معجزه نبات در درمان یبوست!