انواع دزدگیر براساس کاربرد!

شما همچنین می توانید این نوع سیستم را در یک پنجره بسازید اگر یک مزاحم پنجره ای را باز کند، آهنربا از خط سوئیچ خارج می شود و زنگ هشدار فعال می شود.

دزدگیر جدید 1401 دیگر از یک دکمه کوچک به عنوان سوئیچ استفاده می کند دکمه در چارچوب در تعبیه شده است، بنابراین با بستن درب آن را به داخل هل می دهد هنگامی که شخصی در را باز می کند، دکمه رها می شود و مدار تغییر می کند و زنگ هشدار به صدا در می آید.

تنها با یک باتری و زنگ، این طرح ها سیستم های امنیتی نسبتاً ناقصی را ایجاد می کنند از این گذشته، سارق فقط باید در را دوباره ببندد تا آژیر خاموش شود به همین دلیل است که اکثر دزدگیرهای مدرن از قطعه دیگری در مدار استفاده می کنند – جعبه کنترل.

جعبه کنترل به یک یا چند دزدگیر خودرو ماجیکار مدل 669 متصل است، اما منبع تغذیه خود را نیز دارد مدارها را کنترل می کند و هنگام بسته شدن یا باز شدن (بسته به طراحی) زنگ هشدار را به صدا در می آورد.

اما هنگامی که زنگ هشدار فعال شود، جعبه کنترل آن را قطع نمی کند تا زمانی که کسی یک کد امنیتی را در صفحه کلید متصل وارد کند برای امنیت بیشتر، جعبه کنترل معمولاً در نقطه‌ای دور از مسیر قرار می‌گیرد، بنابراین مهاجم نمی‌تواند آن را پیدا کند و تلاش می‌کند آن را از بین ببرد.

با استفاده از این مفهوم اولیه، می توانید انواع سیستم های هشدار ایجاد کنید فقط تصور کنید که یک سارق ممکن است چه کاری انجام دهد تا وارد خانه شود و سپس آن عمل را به کلید مدار تبدیل کند.

به عنوان مثال، یک مزاحم ممکن است از پنجره عبور کند، بنابراین شما می توانید خود شیشه را به یک مدار تبدیل کنید ساده ترین راه برای انجام این کار، عبور جریان از طریق خط نازکی از سیم فویل است که به سطح شیشه چسبانده شده است اگر یک سارق شیشه را بشکند، مدار خراب شده و زنگ هشدار به صدا در می آید.

تشک کف یکی دیگر از گزینه های ساده است یک تشک کف پایه از یک طرح مدار باز با دو نوار فلزی با فاصله از هم استفاده می کند وقتی کسی روی تشک پا می گذارد، فشار دو نوار فلزی را به هم فشار می دهد و یک مدار کامل می شود.

همه این دزدگیر اماکن ارزان سیم کارتی برای محافظت از محیط خانه یا کسب و کار بهترین هستند — نقاطی که یک مزاحم وارد ساختمان می شود در بخش بعدی، سیستم‌هایی را بررسی می‌کنیم که یک مزاحم را پس از ورود به داخل شناسایی می‌کنند.

دزدگیرهای مداری برای محافظت از محیط خانه بسیار موثر هستند، اما در داخل ساختمان به خوبی کار نمی کنند این به این دلیل است که اقدامات مزاحم بسیار غیرقابل پیش بینی است شما نمی دانید که آنها کجا خواهند رفت یا چه چیزی را لمس خواهند کرد یک “محرک” خاص خیلی موثر نیست برای شناسایی یک مزاحم که از قبل در خانه است، به یک آشکارساز حرکت نیاز دارید.

آشکارسازهای حرکتی اولیه این روزها نسبتاً رایج هستند شما آنها را همیشه در درب های اتوماتیک می بینید انواع مختلفی از آشکارسازها وجود دارد.

دزدگیر ماشین نمونه ای از آشکارسازهای حرکتی مبتنی بر رادار است جعبه بالای در، انفجارهای انرژی رادیویی مایکروویو (یا امواج صوتی اولتراسونیک) را ارسال می‌کند و سپس منتظر می‌ماند تا انرژی منعکس شده به عقب بازگردد.

  • منابع:
    1. How Burglar Alarms Work
  • تبلیغات: 
    1. جنبه های ضروری روز ماندن علوم افرادی بسیار پرمشغله
    2. ویتامین های موجود در خرما
    3. رژیم غذایی روزانه با غذاهای مغذی طبیعی تر
    4. قدیمی ترین خانه در گیلان موجب ثروتمند شدن صاحبش شد