با خرید لباس هندی در مشهد افسردگی شما برطرف می گردد

در سفر به هند، برای کشف لباس های بسیار رنگارنگ هندی مشکلی نخواهید داشت. برای کمک به شما در پیدا کردن راه خود، در اینجا لیست کوچکی از لباس ها و لباس های هندی آورده شده است.

با توجه به مناطق مختلف، لباس هندی در مشهد نشان دهنده وابستگی قومی یا مذهبی است. بندر ساری برای هندوها غربی ها را می زند. هندی‌ها که با افتخار در این لباس رنگارنگ پوشیده شده‌اند، کارهای روزمره خود را با ظرافت کمیاب انجام می‌دهند.

تکه بلند پنبه یا ابریشم (در مراسمی مانند عروسی) به طول 5 تا 10 متر، اغلب به دور کمر و شانه چپ پیچیده می شود. در زیر، بولرو چولی ساده شکم را بدون پوشش می‌گذارد و یک دمپایی لباس را کامل می‌کند. ساری حتی پاها را نیز می پوشاند.

دو مراسم هندو رنگ خود را تحمیل می کنند: سفید در هنگام عزاداری. قرمز در عروسی

کورتا و دوتی
اگر هندی‌ها همیشه ساری را به صورت روزانه می‌پوشند، فقط هندوهای ارتدوکس یا روستاییان معمولاً با کورتا و دوتی لباس می‌پوشند. حتماً تصاویری از گاندی با این لباس دیده اید. کورتا، یک پیراهن نخی سفید گشاد، نیم تنه را می پوشاند. دوتی، همچنین در پنبه سفید، بین پاها می رود و دور کمر می پیچد.

لباس

در میان مسلمانان، لباس سنتی زنان شامل یک تونیک گشاد و صاف است که بسته به منطقه آن را روی شلوارهای باریک یا پفی می پوشند. در بیشتر خانواده‌های ارتدوکس، زنان برقع می‌پوشند، یک روبند بلند سیاه که تمام یا بخشی از صورت را پنهان می‌کند.

مردان لباس خواب کورتا را می پوشند، تونیک نخی یا ابریشمی (در طول مراسم)، که روی شلوار بسیار گشاد افتاده است. در قسمت کمر، قبل از سفت کردن کمربند، عرض آن به اندازه یک متر نیست.

در مراکز بزرگ شهری، بر خلاف زنان، مردان به طور کامل این لباس های سنتی را کنار می گذارند و به نفع ژاکت کامل غربی هستند.

جواهرات هندی
هندی ها عاشق جواهرات هستند. زینت‌های سنگین طلا یا نقره که با سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ست شده‌اند، بازوها و گردن‌ها را احاطه می‌کنند، از گوش‌ها آویزان می‌شوند و از قوزک‌ها صدای جرنگ می‌زنند.

هندی ها علاوه بر ساری، تیکا را بر پیشانی می پوشند. علامت رنگی چسبانده شده به پیشانی، نماد مذهبی برتر (چشم دانش)، همچنین نشان دهنده وضعیت تأهل است.

قرمز برای زنان متاهل، مشکی برای مجردها. با این حال، مد به سمت پاستیل های با رنگ های مختلف تمایل دارد تا با رنگ ساری هماهنگ شود.