با خوردن گلاب کوه زرد رنگ چشمان شما عوض می شود

مصرف گلاب همچنین ثابت می کند که وسیله ای برای کاهش ناراحتی های گوارشی است. این با این واقعیت توضیح داده می شود که جریان صفرا را به منظور تنظیم هضم و از بین بردن نفخ افزایش می دهد. علاوه بر این، به مبارزه با یبوست نیز کمک می کند.

گلاب کوه زرد علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین های B، C، E و A است، خاصیت ضدالتهابی نیز دارد. به همین دلیل، می تواند برخی از علائم سرماخوردگی، از جمله گلودرد را درمان کند.

ترکیب گلاب آن را به درمان عالی برای مبارزه با انواع عفونت ها تبدیل می کند. بنابراین، به دلیل ویتامین C و همچنین پلی فنول های موجود در آن، برای سیستم ایمنی مفید است.

بدیهی است که تولید آب گل های خانگی به گلبرگ های گل رز و همچنین آب نیاز دارد. برای این منظور، همیشه از گل های رز ارگانیک استفاده کنید زیرا آنها با مواد شیمیایی درمان نشده اند. به طور مشخص، در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای تهیه گلاب خود دنبال کنید:

  • 100 گرم گلبرگ یا جوانه رز را تمیز کنید.
  • آنها را در یک ظرف شیشه ای با درب مقاوم در برابر حرارت قرار دهید.
  • 250 میلی لیتر آب جوش داخل شیشه بریزید.
  • بگذارید مخلوط خنک شود و به مدت 12 ساعت بماند.
  • آن را با گاز پنبه ای یا کتان فیلتر کنید.

گلاب

گلاب را در یک بطری پلاستیکی آبی نگهداری کنید تا به طور موثر از آن در برابر نورهایی که می توانند آن را تغییر دهند محافظت کنید.
همچنین، اگر می‌خواهید آب گل‌های خانگی‌تان برای مدت طولانی‌تری باقی بماند، ۱۰ میلی‌لیتر الکل اضافه کنید.

برای تهیه یک لیتر آب گل رز به حدود 400 گل رز تازه نیاز دارید.

استفاده از گلاب بستگی به هدفی دارد که می خواهید به آن برسید. مثلا برای رفع یبوست، کمی در وعده های غذایی خود قرار دهید. علاوه بر این، اگر می خواهید میگرن را درمان کنید، باید کمپرس آغشته به گلاب را برای چند دقیقه روی پیشانی خود قرار دهید.

به علاوه برای استفاده از گلاب روی پوست باید هر روز صبح آن را روی صورت، سینه و بازوی خود اسپری کنید. مخصوصاً برای صورت خود، می توانید با تمیز کردن هر روز با پنبه آغشته به گلاب، آن را درخشان تر کنید، گویی از آب میسلار استفاده می کنید.

علاوه بر این، می توانید از گلاب به عنوان ماسک برای التیام موهای خود و از بین بردن التهاب استفاده کنید.