با دم کردن چای در قوری چینی هتلی می توانید از شر موهای زائد خلاص شوید

هنگام انتخاب بهترین قوری باید نکاتی مانند جنس ساخت قوری، اندازه آن، سهولت استفاده و تمیز کردن، ظاهر و هزینه را در نظر بگیرید.

مزایا و معایب مواد مختلف مورد استفاده در ساخت قوری چینی هتلی در بالا به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است.

از آنجایی که گرم نگه داشتن چای به اندازه کافی برای لذت بردن در هنگام دم کردن، مهم ترین دغدغه در هنگام تهیه چای است، قوری های چینی، سرامیکی و چدنی نسبت به قوری های شیشه ای و فلزی برتری دارند.

از طرف دیگر، از بین این سه نگهدارنده حرارت، پرسلن با مزیت اضافی سبک‌تر شدن و استفاده آسان‌تر، بهترین است.

قوری ها در اندازه های مختلف تولید می شوند، از قوری های خیلی کوچک با 2 فنجان تا قوری های بزرگتر تا 10 فنجان. هنگام تصمیم گیری در مورد اندازه قوری، باید نه تنها مقدار چایی را که معمولا سرو می کنید، در نظر بگیرید، بلکه این واقعیت را نیز در نظر بگیرید که با بزرگتر شدن قوری، اطمینان از دم کردن چای خوب دشوار خواهد بود.

یکی دیگر از عواملی که برای تصمیم گیری در مورد انتخاب قوری باید در نظر گرفت، سهولت استفاده و تمیز کردن آن است. به عنوان یک قاعده کلی، استفاده و تمیز کردن قوری های سبک تر آسان تر است که قوری های شیشه ای، فلزی و چینی هستند.

قوری

با این حال، قوری های فلزی تمایل دارند در طول زمان سنگ آهک ایجاد کنند، به خصوص اگر از آنها برای جوشاندن آب استفاده کنید. جدا کردن سنگ آهک در صورت انباشته شدن آسان نیست. بنابراین استفاده از قوری های شیشه ای و چینی در مقایسه با انواع دیگر راحت تر و راحت تر است.

علاوه بر وزن قوری، داشتن یا نبود فیلتر داخلی و طراحی دهانه و دسته آن نیز از عوامل موثر در سهولت استفاده و نظافت است. برخی از قوری ها دارای فیلتری هستند که به آن دمنده نیز می گویند که به عنوان یک صافی عمل می کند تا از افتادن برگ های چای در فنجان ها در حین ریختن دم کرده جلوگیری کند.

دو نوع فیلتر در قوری وجود دارد: یک فیلتر ثابت در دهانه داخلی دهانه یا فیلتر قابل جابجایی که در بدنه نصب شده است. یک فیلتر قابل جابجایی برای تمیز کردن راحت‌تر است، اما بیشتر این فیلترها به ته قوری نمی‌رسند، بنابراین برای دم کردن مقدار کمی چای مناسب نیستند.