حوله فشرده ای که می تواند بدون دخالت دست به شما کمک کند

بدون زباله باقی مانده، بدون تلاش برای دفع، بدون مشکل زباله جدی ترین فناوری شستشو در لباسشویی ها دارای گواهی مدیریت محیط زیست (DIN EN ISO 14001). فقط به مقدار کمی مواد شوینده، آب و انرژی نیاز دارد.

برول های حوله فشرده نخی قدیمی و دور ریخته شده بازیافت شده و مجدداً به عنوان پارچه تمیزکننده استفاده می شوند کاهش اثرات زیست محیطی با استفاده از رول حوله نخی بهداشت پایدار دست در دستشویی بدون زباله و بدون هزینه دفع به عنوان مثال، استفاده از یک حوله پارچه ای به جای کاغذ

این توسط یک مطالعه علمی منتشر شده در نوامبر 2016 تایید شده است. این توسط Wirtschaftsverband Textil Service e.V. (WIRTEX) و انجمن اروپایی شرکت های خدمات نساجی (ETSA) سفارش داده شده است. درباره نتایج: مطالعه تطبیقی ​​خشک کردن دست.

هنگام در نظر گرفتن تعادل اکولوژیکی و پایداری، کل چرخه زندگی حوله ها نقش مهمی ایفا می کند – از مواد اولیه و تولید تا استفاده واقعی و دفع یا بازیافت.

به طور متوسط، تولید حوله های دستی از پنبه 48 درصد انرژی کمتری نسبت به تولید کاغذ الیافی بکر و حدود 40 درصد کمتر از کاغذ بازیافتی مصرف می کند.

حوله

دلیل این امر این است که حوله‌های پارچه‌ای را می‌توان دوباره استفاده کرد و فرآیند شستشو بیشترین بخش مصرف انرژی را به خود اختصاص می‌دهد.

تولید پنبه در اینجا فقط نقش فرعی ایفا می کند و به سختی قابل توجه است.

از طرف دیگر، با دستمال کاغذی، بیشتر انرژی در طول تولید از بین می رود. کاغذ الیاف تازه در طول فرآیند تولید حدود دو برابر انرژی کل مصرف انرژی حوله های نخی مصرف می کند.

علاوه بر این، بخش بزرگی از الیاف چوبی برای تولید دستمال کاغذی از خارج از کشور می آید – به عنوان مثال، عمدتاً از مناطق جنگلی بیش از حد مانند جنگل های اولیه اروپا در اسکاندیناوی یا جنگل های بارانی در آمریکای جنوبی. به این موارد حمل و نقل طولانی اضافه شده است.

حوله های پارچه ای در مورد انتشار CO2 نیز یک مزیت واضح دارند: به طور متوسط، 10000 چرخه خشک کردن دستی بین 70 تا 80 کیلوگرم CO2 تولید می کند – با کاغذ بازیافتی، تقریباً دو برابر بیشتر از 120 کیلوگرم است و کاغذ فیبر بکر بیش از آن است. 144 کیلوگرم CO2.