سماق اعلا موجود در سفره هفت سین دردسر ساز شد

اگر اهل خاورمیانه هستید، احتمالاً با سماق اعلا آشنا هستید. این یک ادویه اصلی در خانه های اکثر مردم خاورمیانه است. مشخصات طعم آن بسیار مکمل غذاهای خاورمیانه است، زیرا کمک می کند تا طعم موادی که با آن پخته می شود را به یک بشقاب تند و متعادل تبدیل کند.

سماق ادویه یاقوتی رنگی است که هنگام خشک شدن و آسیاب کردن توت سماق از آن استخراج می شود. سماق به طور سنتی به عنوان ادویه، رنگ و دارو استفاده می شود.

ما طعم سماق را تند، ترش و تند توصیف می کنیم. طعم، بافت و رنگ قرمز پر جنب و جوش را به ظرف اضافه می کند.

سماق را می توانید به عنوان یک ماده در زعتر یا رویه سالاد فتوش پیدا کنید. راه های زیادی برای استفاده از آن وجود دارد، اما آیا می دانستید سماق یک ادویه فوق العاده سالم محسوب می شود؟

ما سوابق استفاده از آن را در دوران رومیان داریم، جایی که قبل از معرفی لیمو به اروپایی ها از آن به عنوان یک ادویه اسیدی استفاده می شد.

سماق

گفته می شود که برای امپراتور نرون به دلیل خواص درمانی و ضد نفخ آن تجویز شده است. دانشمندان مدرن اکنون در حال بررسی فواید سلامتی این ادویه غنی از ضد التهاب و آنتی اکسیدان هستند.

سماق نه تنها جوانه های چشایی ما را بالا می برد، بلکه بسیار مغذی است و حاوی فیبر، چربی های سالم و ویتامین ها است.

سماق ادویه ای ضد میکروبی و ضد قارچ است که می تواند به درمان التهاب و اختلالات پوستی کمک کند. دانشمندان همچنین در حال بررسی توانایی شگفت انگیز سماق در مبارزه با باکتری هایی مانند سالمونلا هستند و دریافته اند که می تواند میوه ها و سبزیجات را با خیال راحت ضدعفونی کند.

تحقیقات نشان داده است که سماق دارای توانایی ضد میکروبی شگفت انگیزی برای جلوگیری از رشد باکتری های رایج دهان است که منجر به بیماری های عفونی دهان می شود.

تصور می شود که التهاب عامل بسیاری از بیماری ها باشد و سماق یک ادویه ضد التهاب است که به مبارزه با بیماری های مختلف، سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

سماق سرشار از بسیاری از آنتی اکسیدان ها مانند تانن ها و فلاونوئیدها است و به همین دلیل است که محققان معتقدند ممکن است خواص درمانی داشته باشد.