عادات مصرف کنندگان ماشین ظرفشویی چیست؟

ارزیابی علمی نشان داد که عادات ثبت شده شرکت کنندگان از نظر مصرف منابع بهینه نیست.

به عنوان مثال، اگرچه بسیاری از مصرف کنندگان گزارش دادند که از ظرفیت کامل ماشین ظرفشویی پاکشوما 15302 خود استفاده می کنند، تجزیه و تحلیل فیلم نتیجه متفاوتی را نشان داد.

به طور متوسط، ظرفیت کامل تنها در 33٪ و 34٪ از چرخه های ظرفشویی (به ترتیب قفسه بالا و پایین) استفاده شد.

در حالی که نمونه های آلمانی و سوئدی تقریباً در 50٪ از چرخه ها از آن استفاده می کردند، نمونه بریتانیایی تنها تا 10٪ موارد از ظرفیت کامل استفاده می کرد.

نویسنده از این یافته‌ها نتیجه می‌گیرد که اگر هر سیکل با ظرفیت کامل کار کند، صرفه‌جویی در حدود یک سیکل از هر 10 سیکل ظرفشویی امکان‌پذیر خواهد بود.

علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان تمایل داشتند برنامه های ماشین ظرفشویی رومیزی ایرانی با دمای بالاتر را انتخاب کنند.

در برخی از کشورهای مورد بررسی، بیش از نیمی از کارکردهای ماشین ظرفشویی ال جی 512 مشاهده شده در دمای 65 درجه سانتیگراد و بالاتر تنظیم شده است.

از آنجایی که در دمای متوسط ​​برنامه 59 درجه سانتیگراد انرژی بیشتری نسبت به آنچه در برچسب انرژی ماشین ظرفشویی بوش آزمایش شده با برنامه ECO نشان داده شده است مصرف می شود، نویسنده این مصرف اضافی را بیهوده می داند.

نکته دیگری که در این تحقیق مورد توجه قرار گرفت، پیش تصفیه ظروف بود که بر میزان مصرف آب تأثیر می گذارد.

در حالی که در آلمان تنها 10٪ از اقلام بار پیش تصفیه شده بودند، در ایتالیا تقریبا 50٪ از اقلام از قبل با آب و/یا مواد شوینده شسته شده بودند.

از طرف دیگر توصیه نویسنده این است که ظروف را فقط خشک کنید.

از نظر او، قبل از آبکشی تنها در صورتی مجاز است که پاک کردن برای یک نتیجه تمیز کردن رضایت بخش کافی نباشد، اما در این مورد باید از برنامه آبکشی مناسب استفاده کرد، زیرا این روش نسبت به شستن با دست از نظر منابع کارآمدتر است.

  • منابع:
    1. What science knows about our daily dishwashing routine
  • تبلیغات: 
    1. با استفاده از چای سبز می توانید منافذ باز پوستتان را از بین ببرید
    2. کشف سنگهایی به شکل انسانهای قدیمی
    3. قدم قدم با ما همراه باشید تا به شادی دست یابید
    4. سیم مفتول کار شده در لباس عروس چگونه است