قابلمه چدن سایز 40 در دست شهید مدافع حرم به هنگام گرفتن آخرین عکس بود

قبل از اولین استفاده با کمی ماده تمیز کننده پاک می شود. تابه های چدنی (اما همه ظروف آهنی دیگر مانند تابه های فرفورژه) باید قبل از استفاده برای اولین بار طعم دار شوند.

به دلیل تجزیه جزئی روغن، یک پتینه روی سطح تابه تشکیل می شود که از یک طرف تابه را در برابر خوردگی محافظت می کند و از طرف دیگر یک لایه نچسب “طبیعی” تشکیل می دهد.

این به نوبه خود از قابلمه چدن سایز 40 محافظت می کند و طول عمر طولانی و همچنین پخت و پز بدون مشکل را تضمین می کند. برخی از تولید کنندگان در حال حاضر تابه های خود را با چنین پتینه ای سوخته می فروشند. شما می توانید تمام اطلاعات مربوط به برندسازی و بهترین راه را در اینجا بیابید.

ظروف چدنی نسبتاً برش خورده و مقاوم در برابر خط و خش هستند که تمیز کردن و مراقبت را آسان و بدون دردسر می کند. به عنوان مثال می توانید چدن را در ماشین ظرفشویی یا دستی با کمی مواد شوینده تمیز کنید.

با این حال، با تابه های چدنی که پتینه سوخته دارند، باید از استفاده از مواد شوینده یا سایر مواد تمیزکننده تهاجمی خودداری کنید. اینها به پتینه آسیب می رسانند یا آن را شل می کنند، به طوری که ممکن است فرآیند پخت دوباره تکرار شود. کمی آب گرم و یک اسفنج برای تمیز کردن کافی است.

اگر در مغازه های تخصصی به دنبال ظروف چدنی بگردید، به سرعت متوجه خواهید شد که قابلمه ها، تابه ها و بریان های مختلف زیادی وجود دارد.

دیگ

این در مورد اندازه، شکل، قیمت و طراحی صدق می کند. یک تفاوت بزرگ در ضخامت مواد است. هرچه این لایه ضخیم تر باشد، طبعا قابلمه یا ماهیتابه سنگین تر می شود. اما توزیع حرارت در کف قابلمه یا ماهیتابه مفید است. این باعث توزیع یکنواخت دما هنگام پخت و پز می شود.

علاوه بر این، پردازش دسته‌ها یا ضمیمه‌های تابه اغلب نشانگر خوبی از میزان دقیق یا دقیق پردازش ظروف است. اگر تصمیم به استفاده از تابه چدنی یا ظروف چدنی گرفته اید، چند نکته اضافی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

آیا پردازش با کیفیت بالا است؟ شما می توانید این را با سطوح صاف نصب و طرز کار خوب دستگیره ها و موارد دیگر تشخیص دهید
اگر ماهیتابه چدنی است، مطمئن شوید که تابه از قبل چاشنی شده باشد یا اینکه هنوز باید این کار را انجام دهید

بهتر است قابلمه یا تابه ای را با پایه ضخیم تر انتخاب کنید، حتی اگر قیمت بیشتری داشته باشد. هنگام پخت و پز و به خصوص از نظر طول عمر ظروف از این امر سپاسگزار خواهید بود