قارچ خوراکی جنگلی گیلان همانند یک مولد گوشی شما را شارژ می کند

وقتی از متخصصان تغذیه پرسیدیم که آیا قارچ برای شما مفید است؟ مشخص شد که این سبزیجات سرپوش دار شگفتی های تغذیه ای هستند.

ژو می گوید: قارچ خوراکی جنگلی گیلان حاوی چندین ویتامین B هستند که از متابولیسم انرژی و تولید مناسب هورمون در بدن حمایت می کنند. همچنین قارچ ها دارای حداقل کالری هستند و یک فنجان آن به طور متوسط 30 کالری دارد و همچنین کربوهیدرات کمی در قارچ وجود دارد.

حتی در برخی موارد، قارچ ها خطر ابتلا به سرطان و بیماری های مزمن را کاهش می دهند. چندین مطالعه حیوانی و سلولی نشان داده‌اند که قارچ‌ها ممکن است فواید سلامتی مختلفی از جمله آنتی‌اکسیدان‌ها و فواید ضد سرطانی داشته باشند.

مشخص شده است که آنها از سیستم ایمنی در سرکوب پیشرفت سلول های تومور حمایت می کنند. ساموئلز می‌گوید: برخی از مطالعات مشاهده‌ای روی انسان‌ها نشان داده‌اند که افرادی که قارچ بیشتری مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به اختلالات شناختی را کاهش می‌دهند.

قارچ

نحوه پرورش قارچ نیز بر خواص تغذیه ای آنها تأثیر دارد. ساموئلز می‌گوید: «قارچ‌هایی که برای مدت طولانی‌تری در معرض نور ماوراء بنفش قرار گرفته‌اند  هم به طور طبیعی از خورشید و هم لامپ‌های UV دارای محتوای ویتامین D بالاتری هستند.

به سادگی به دنبال برچسب “غنی شده با ویتامین D” بگردید یا به خرید قارچ وحشی در بازار کشاورز محلی خود فکر کنید. در اینجا برخی دیگر از فواید تغذیه ای قارچ آورده شده است:

1. از سلامت قلب حمایت می کند
متاسفانه بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. اگر به دنبال منبع طبیعی فیبر سالم برای قلب هستید، مقداری قارچ را در سبد خرید خود قرار دهید. قارچ ها حاوی فیبر هستند که نه تنها هضم آرام را تسهیل می کنند، بلکه به طور بالقوه با کاهش فشار خون از سلامت قلب نیز حمایت می کنند.

2. خاصیت ضد التهابی
ژو می‌گوید: قارچ‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند سلنیوم هستند که اثرات ضدالتهابی را در بدن افزایش می‌دهند. این خواص ضد التهابی با بهبود عملکرد ایمنی و در نتیجه تقویت پاسخ بدن به اجسام خارجی مرتبط است.