مجسمه برنجی رقص باله

مجسمه ها یکی از قدیمی ترین وسایل تزئینی خانه هستند. در خانواده های نجیب و سلطنتی، استفاده از مجسمه های برنزی و برنجی جدایی ناپذیر است. در گذشته مجسمه ها ساخته می شدند و به عنوان نمادهای خاصی مورد استفاده قرار می گرفتنددر هر طرحی که ارائه شود هم به دلیل متریال با ارزش هم به دلیل براق بودن و جلای ظاهری و هم به دلایل دیگری از جمله خلق طرح های مختلف در آن، برای مصرف کننده بسیار با ارزش است و می توان از آن در راه زیباتر کردن دکوراسیون خانه استفاده کرد. در این مجسمه ها از بهترین طرح ها برای ساخت مدل های جذاب مجسمه دکوری استفاده می شود به همین دلیل نمی توان در بین مجسمه های برنجی مدلی زشت پیدا کرد.

برای اینکه بتوانید بهترین دکوراسیون را در خانه ایجاد کنید می توانید از یک یا مجسمه تزیینی برنجی در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید، برای خرید ان مجسمه برنجی هم می توانید از مدل های متنوع استفاده کنید

به عنوان مثال: مجسمه ماهی به معنای خوشبختی در زندگی است، مجسمه شیر نماد قدرت و آتش است، خروس سفید به معنی معیشت است.

مجسمه برنجی رقص باله

مجسمه برنجی گنجشک

مجسمه برنجی گنجشک اگر به مکان های باستانی نگاه کنید، متوجه خواهید شد که مردم در دوران باستان از مجسمه ها برای تزئین خانه استفاده می کردند. برای درک بهتر این سوال ، کافی است به ساختمان معروف تخت جمشید نگاهی بیندازید.

آلیاژ برنج از آلیاژ و ترکیب فلزات مس و روی به عمل می آید .ماده اصلی برای تهیه این آلیاژ فلز مس می باشد.رنگ این آلیاژ از قرمز تیره تا زردنقره ای قابل تغییر است ،هرچه مقدار روی به کار رفته در این آلیاژ کمتر باشد رنگ برنج تیره تر می گردد.این آلیاژ چگالی بالایی دارد و از روی و مس مقاوم تر است. شکل دادن فلز برنج بسیار راحت است و گذشت زمان بر روی آن تاثیرندارد و به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی دهد و اکسید نمی شود.یکی از دلایل محبوبیت فلز برنج رنگ طبیعی زیبای آن است همچنین آبکاری طلایی ،نقره ای و… ماندگاری بهتر و بیشتری بر روی فلز برنج دارد.

اگر تصمیم به خرید مجسمه برنزی و برنجی دکوری ولی نمیدانید کدام مجسمه را انتخاب کنید و سردرگم شده اید در ادامه باما همراه باشید تا نکات مهم برای خرید مجسمه و پرفروش ترین مجسمه های برنزی و برنجی دکوری آشنا شویم.مجسمه برنجی گنجشک جفت به دلیل زیبایی بسیار خاصی که دارد برای تزیین کردن منزل و دکورها کاربرد دارد. خرید مجسمه برنجی گنجشک جفت زیبا تر میباشد مجسمه برنجی اسب ایستاده به رنگ برنزی محصولی زیبا و جذاب برای ترئین فضای خانه است

درکل مجسمه برنجی از تنوع زیادی برخوردار است و هرکدام الهام بخش از اشیا و موجودات اطراف میباشد مانند

تصاویر حیوانات – تلطیف شده، طبیعی، بزرگ و کوچک؛

دسته ورزشی – پیکره ورزشکاران، لوازم جانبی ورزشی؛

شخصیت های ادبی – افسانه ای، شخصیت کتاب، قهرمانان کلاسیک؛

مکان های تاریخی؛

مجسمه روی سیم پیچ، گرانیت مصنوعی، روی کهربا.

صحنه های عاشقانه و روزمره، ترکیب بندی های زیبا

مجسمه های برنجی را چگونه تمیز کنیم

مجسمه های برنجی را چگونه تمیز کنیم فلز برنج و کاربرد و مصارف آن در زندگی:

رنگ های طلایی و زرد فلز برنج در صنعت دکوراسیون مانند ساخت لوستر،شمعدان و مجسمه به کار می رد.

در ساخت و تهیه وسایل موسیقی مانند شیپور و کرنا و بوق استفاده می شود.

آلیاژ برنج به دلیل اثر اولیگودینامیک خاصیت میکروب کشی دارد و در دستگیره در بیمارستان ها و دیگر وسایل موجود در آن به کار می رود.

آلیاژ برنج به شدت در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است و بسیار دیر اکسید می شود به همین دلیل در صنایعی که برای ساخت محصول به این ویژگی ها احتیاج دارندبسیار کارآمد هستند.در حال حاضر کلید و پریز های از جنس برنج نیز با کیفیت بالا در بازار موجود هستند

چگونه مجسمه برنجی را براق و تمیز کنیم؟

از دیر باز تاکنون فلز برنج در ساخت بسیاری از لوازم منزل مانند لوستر و شمعدان و و سایل دکوری و ظروف به کار رفته است.فلز برنج در برابر اکسید و زنگ زدگی مقاوم است اما مانند دیگر وسایل پس از مدتی کثیف و سیاه می شود و گرد و غبار روی آن می نشیند.

با راهکارهای زیر می توانید تمام وسایل برنجی موجود در خانه اعم از لوستر ،شمعدان ،آباژور ،قاب هالوژن(انواع هالوژن های با کیفیات برنجی را در لینک انواع قاب هالوژن برنجی مشاهده کنید) و ظروف برنجی خود را دوباره تمیز و براق کنید:

۱-ابتدا از برنجی بودن وسیله خود اطمینان یابید .زیرا این احتمال وجود دارد که وسیله شما تنها آبکاری برنجی داشته باشد و اصلا آلیاژ برنج در آن به کار نرفته باشد.برای اطمینان از این موضوع کافی است اهن ربایی به وسیله نزدیک کنید و مطمئن شوید که اهن ربا به وسیله نمی چسبد .

۲-در این مرحله توجه کنید که ایا واقعا وسیله برنجی شما نیازی به تمیز کردن دارد یا خیر چرا که در بعضی مواقع فقط لایه نازکی روی وسیله است که احتیاج به تمیز شدن ندارد چرا که دوباره پس از مدت کوتاهی به حالت قبل بر می گردد , همچنین در صورتی که وسیله برنجی شما گران قیمت و آنتیک می باشد بهتر است که خودتان این کار را انجام ندهید و این کار را به متخصص این حرفه بسپارید .

۳-پس از اطمینان از این دو مورد حالا شما چند ماده ساده لازم دارید که مطمئنا در هر خانه پیدا خواهد شد .

این مواد عبارت اند از

یک ظرف کوچک

یک قاشق چای خوری جوش شیرین

یک عدد لیمو

۴ – لیمو را در ظرف بچکانید و جوش شیرین را به ان اضافه کنید و این محلول را تا وقتی به شکل یک خمیر سفت در نیامده هم بزنید .

۵– با استفاده از مسواک یا تکه ای پنبه ان را روی وسیله برنجی بمالید .

۶ – حالا وسیله را شسته و خشک کنید و در صورت لزوم این عمل را تکرار کنید .

۷ – مطمئن شوید محلول به خوبی پاک شده و انرا خشک کنید .

۸– در اخر با استفاده از روغن زیتون وسیله را برق بندازید تا با زیبایی تمام بدرخشد .

اگر به جوش شیرین و آبلیمو دسترسی ندارید می توانید مخلوط آب گرم و صابون را نیز امتحان کنید!برنج به راحتی با آب گرم و صابون تمیز می شود، اجازه دهید برنج یک ساعت در این مخلوط استراحت کند و خیس بخورد ،سپس آن را با یک دستمال خشک تمیز کنی

حتی می توانید از سس گوجه فرنگی نیز استفاده کنید ،اسیدی که در گوجه فرنگی وجود دارد از کدر شدن برنج جلوگیری می کند،سس را بر روی دستمال بریزید و بر ظرف برنجی بکشید و بعد از چند دقیقه آن را تمیز کنید.