مجسمه برنجی کوچک بزرگ

امروزه استفاده از انواع مجسمه برنجی با اندازه های کوچک و بزرگ در دکور منزل بسیار پرطرفدار و محبوب شده است. در طراحی داخلی همیشه جزئیاتی وجود دارد که می تواند ظاهر دکوراسیون را مدرن و جذاب کند. جزئیاتی که شاید حضورشان در دکوراسیون الزامی نباشد اما کمبودشان تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی دکور می گذارد. یکی از زیباترین وسایل تزیینی که همیشه نقش پر رنگی در دکور منازل و یا بیرون از آن داشته است مجسمه ها هستند. مجسمه برنجی کوچک و بزرگ اجسامی هستند که به شکل انسان، حیوان و یا طرح های دیگر ساخته می شوند.

مجسمه برنجی کوچک بزرگ

ساخت قالب مجسمه برنجی

ساخت قالب مجسمه برنجی به طور کلی ریخته گری دقیق به فرآیندی گفته می شود که در آن اطراف مدل مومی یا پلاستیکی (مدل از بین رفتنی) را با انواع دوغاب سرامیکی پوشش داده، سپس با ذوب تخلیه موم محفظه قالب ایجاد شده و پس از پخت قالب سرامیکی در آن ذوب ریزی می کنند. به طور کلی دو روش مجزا برای ساخت قالب ریخته گری وجود دارد:

روش اول: ریخته گری دقیق به روش قالب توپر (solid)

در این روش مدل را در استوانه ای فولادی قرار داده و داخل آن را با دوغاب سرامیکی پر می‌کنند، سپس بعد از چند ساعت دوغاب خودگیر، شده و در این هنگام موم را با حرارت خارج کرده و بعد از پخت قالب عملیات بار ریزی را انجام میدهند. این روش ریخته گری امروزه کمتر در تولید قطعات صنعتی به کار می رود و بیشتر در تولید قطعات تزیینی و جواهر سازی و مجسمه سازی مانند مجسمه های برنجی و دندان سازی به کار گرفته می شود.

روش دوم: ریخته گری دقیق به روش پوسته ای سرامیکی (shell)

در این روش مدل مومی را در دوغاب سرامیکی غوطه ور می کنند سپس ماسه هایی با دانه بندی گوناگون روی مدل می پاشند که با تکرار این فرآیند، یک لایه سرامیکی اطراف مدل ایجاد خواهد شد. سپس با کمک حرارت دادن، او را خارج کرده و پس از پخت قالب در آن بار ریزی می شود. این روش امروزه در تولید قطعات صنعتی به طور معمول استفاده شده و در تولید بعضی از قطعات بهترین روش ریخته گری محسوب می شود.

مجسمه برنجی فلامینگو

مجسمه برنجی فلامینگو مجسمه برنجی فلامینگوها از جنس برنج است. ساخت کشور هند و در دکوراسیون منزل به خاطر رنگ طلایی‌اش خیلی شیک و زیبا است. اگر در محصول رنگ سیاهی مشاهده کردید ایراد نداره زیرا هنر دست ساز است ست و جای جوش و لحیم است. قابلیت شست و شو ندارد و در صورت تمیز کردن با دستمال نم دار روی آن کشیده و سریعاً خشک شود. برای جلوگیری از زنگ زدگی آن را کامل شست شو ندهید.

در مورد مجسمه برنجی فلامینگو بیشتر بدانید

مناسب برای باکس داخل بوفه کنار تلویزیون و… است. بعضی از افراد بر این باور هستند که برنج و برنز کاملاً متفاوت است اما این دو در صنعت مجسمه سازی به یک فلز تبدیل می شوند. برنز ترکیبی از مس و قلع و روی است و برنج ترکیبی از مس و قلع است. در صنعت لوستر سازی و مجسمه سازی این دو فلز برنج و برنز در کوره های ریخته گری ذوب می شوند و به یک فلز تبدیل می‌شوند. از مهم ترین ویژگی محصول برنجی می توان به طول عمر طولانی مدت و عدم استفاده از مواد ناخالصی و استفاده از مواد صد در صد برنج به کار برده شده و همچنین بدون روکش یا آبکاری اشاره کرد. برنج آلیاژی متشکل از مس و قلع است. این آلیاژ از گذشته ی تاریخی استثنایی برخوردار است و همچنین کاربرد فراوانی دارد. این فلز پیش از 3000 سال قبل از میلاد ساخته شده است و قدیمی ترین آلیاژ ساخته شده توسط انسان است، هرچند استفاده از آن در مصنوعات تا چندین سال عمومی نداشت. نسبت مس و قلع به طور گسترده ای (از 67 تا 95 درصد مس در مصنوعات باقیمانده) متفاوت بود، اما در قرون وسطا در اروپا، مقادیر معینی از خواص این فلز به دست آمد. یک آلیاژ در مقاله یونانی قرن یازدهم در کتابخانه سنت مارک، ونیز، در حدود یک پوند مس را به دو اونس قلع (8 تا 1) تقسیم می کند و آن را در سالهای بعد برای سازه های برنز استفاده می کند. بعضی از این آلیاژ های مدرن حاوی قلع نیستند، جایگزین فلزات دیگر مانند آلومینیوم، منگنز و حتی روی هستند.

مجسمه قوچ برنجی

مجسمه قوچ برنجی مجسمه قوچ برنجی یکی دیگر از انواع مجسمه های برنجی است که در ایران تولید میشود و طرفداران بسیاری دارد زیرا این مجسمه بر زیبایی داخلی دکوراسیون منزل می افزاید. این نوع مجسمه در سایزها و شکلهای متنوع و جذاب ساخته شده طوری که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. مسلماً شما نیز اگر در منزل یکی از دوستانتان یا آشنایانتان این محصول را دیده باشید حتماً مشتاق خرید آن شده اید. اصلی ترین علت استفاده از این نوع مجسمه های تزیینی در داخل منزل هر ایرانی صرفاً جذابیت ظاهری آن بخاطر زیبایی خلقت این حیوان (قوچ) توسط خداوند است. مجسمه قوچ برنجی در سالهای بسیار دور نیز یعنی ایام قدیم در نماهای داخلی منازل خانواده های اشرافی و ثروتمند دیده میشد و از زمان های بسیار دور کاربرد داشته است. استفاده از این مجسمه های قوچ برنجی نمادی از زیبایی های خلقت خداوند در آفرینش حیوانات می باشد. مجسمه های قوچ برنجی در قیمت های مناسب و کیفیت عالی در بازارهای سراسر کشور عرضه می شود و مشتریان می توانند محصول مورد نظر خود را از فروشگاه های لوازم تزیینی منزل به آسانی خریداری کنند.

از دلایل محبوبیت مجسمه های قوچ برنجی

از بارزترین دلایل محبوبیت مجسمه های قوچ برنجی کمیاب بودن این مجسمه ها است. اگر می خواهید در تزئینات داخلی منزلتان خیلی خاص و شکیل عمل کنید به شما توصیه می کنم مجسمه های قوچ برنجی را فراموش نکنید. این محصول مخصوصاً توسط اشخاصی استفاده می شود که به حیوانات صحرایی و غیر اهلی علاقه مند هستند. قوچ حیوانی است دارای شاخ های بزرگ و جذاب که معمولاً از نوع شاخ دار آن در ساخت مجسمه های برنجی استفاده می شود.

مجسمه های مسی و برنجی

مجسمه های مسی و برنجی مجسمه های مسی و برنجی دوام و استحکام و ماندگاری بالایی دارد به همین دلیل اغلب در تزئینات نمای داخلی منازل و ساختمان ها از این مجسمه ها استفاده می شود. استحکام بالای این مجسمه ها سبب می شود در برابر آسیب مقاومت بیشتری داشته باشند. از آنجا که مجسمه برنجی خورشید تقریبا زرد رنگ است شباهت بسیاری به طلا دارد می‌تواند در فضاهای مدرن نیز کاربرد داشته باشد. یکی از ویژگی های فلز برنج این است که در برابر لکه شدن و کدر شدن مقاومت بالایی دارد. برای آشنایی با مجسمه های مسی و برنجی به شما توصیه می شود با دو فلز مس و برنج آشنا شوید پس در این قسمت به معرفی این دو فلز می پردازیم:

مس: از فلزات پرکاربرد در مجسمه سازی است که به صورت خالص یافت می شود. این فلز به دلیل انعطاف پذیر بودن در ساخت و طراحی مجسمه های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. مس فلزی است که به صورت خالص یافت می شود مثل قلع، طلا، آهن و نقره. از مس برای ساخت سکه، سلاح، مجسمه و لوازم خانه استفاده می شود. مس انعطاف پذیر است و به راحتی شکل می گیرد به همین دلیل در ساخت مجسمه سازی، تزیینات میز، ظروف آشپزخانه، ساخت گلدان و… کاربرد دارد.

برنج: این فلز به رنگ زرد روشن است و بسیار نرم و انعطاف پذیر می باشد. در صورت پالایش شدن براقیت فوق العاده ای خواهد داشت و به دلیل همین براقیت زیاد است که در ساخت انواع مجسمه از آن استفاده می شود. به دلیل سیاه و الکه دار شدن نیاز به پالیش دارد تا درخشش خود را حفظ کند ولی از تیره شدن آن جلوگیری نمی کند. از کاربرد های فلز برنج می توان به ساخت جواهرات، زیورآلات، قفل، دستگیره، مجسمه، تندیس، لوازم منزل و… اشاره کرد.

مجسمه برنجی قدیمی

کسانی که به دکور قدیمی و آنتیک علاقه دارند می توانند با استفاده از مجسمه برنجی قدیمی طرح ها و شکل های متنوعی دارد و با هزینه ی نسبتاً کمی این فضا را برای خود طراحی کنند. همچنین استفاده از مجسمه های برنجی در ویترین ها، اتاق نشیمن، قفسه کتاب و… می‌توانند به محیط جلوه ای جذاب و هنری بدهند.

مجسمه برنجی سایز بزرگ

برای انتخاب سایز مجسمه برنجی طاووس باید به بزرگ یا کوچک بودن فضایی که قرار است مجسمه در آن گذاشته شود توجه کرد. از گذشته تاکنون فلز برنج کاربردهای زیادی داشته است که مهمترین آنها عبارتند از:

وسایل تزیینی: به دلیل ظاهر جذاب و درخشان برنج، از آن برای وسایل تزیین لباس و وسایل تزیینی منزل مثل مجسمه های برنجی و جا شمعی های عتیقه استفاده می کنند.

انواع وسایل نقلیه: آلیاژهای برنج در تماس با فلزات حداکثر اصطکاک را از خود نشان می دهند به همین دلیل از این آلیاژ در وسایل مکانیکی مثل چرخ دنده ها و موتورهای دریایی برنجی نیز استفاده می شود.

معماری: به دلیل مقاومتی که برنج در برابر خوردگی دارد در زمینه ی معماری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از این آلیاژ در گچ بری سر ستون ها، پرجینها و همچنین مرمت بناهای تاریخی استفاده می شود.

برق و لوله کشی: آلیاژ برنج در سیستم لوله کشی و برق هم کاربرد دارد به این صورت که از این آلیاژ در پریزها و کلیدهای برق و اتصالات مختلف لوله مانند آرنج و کوپلینگ استفاده می شود.

آلات موسیقی: از آلیاژ برنج ابزار های موسیقی مثل شیپور، توبا و غیره استفاده می شود زیرا برنج بسیار قابل انعطاف است.

از انواع مجسمه برنجی گوزن بزرگ معمولاً در دکوراسیون هتل ها و تالارهای پذیرایی استفاده میشود زیرا این مجسمه های بزرگ محیط را لوکس و جذاب جلوه می‌دهند. برای ساخت مجسمه های برنجی ابتدا طرح مورد نظر را به وسیله ی گچ می سازند و سپس به وسیله ماده ی سیلیکونی قالب گیری می کنند. موم زنبور عسل را آب کرده و داخل قالب می ریزند تا به ضخامت مورد نظر برسد سپس از آن قالب دو طرفه ی گچی می سازند. موم را توسط حرارت از قالب گچی خارج می‌کنند بعد از آن فلز برنج را که به شکل مذاب می باشد داخل قالب می ریزند.

مجسمه سازی برنجی

مجسمه سازی برنجی برنج یک نوع فلز است که استفاده از آن در ساخت مجسمه به دلیل بالا بردن استحکام محصول کاربرد بسیاری دارد از فلز برنج در ساخت انواع مجسمه مانند انواع حیوانات و پرندگان و همچنین ظروف زینتی نیز استفاده بسیاری می شود. روش ساخت مجسمه برنجی به این صورت است که ابتدا قالب ها را تهیه می‌کنند و سپس درون قالب ها فلز برنج مذاب شده را می‌ریزند. پس از گذشت مدتی نه چندان طولانی مایع فلز برنج درون قالب ها شکل قالب را به خود گرفته و طرح مجسمه دلخواه را می توان از آن بیرون کشید. قالب ها در انواع شکل ها و مدل ها طراحی و تولید می شود.

مجسمه برنجی هفت کوتوله

مجسمه برنجی هفت کوتوله مجسمه های فلزی یکی از پرطرفدارترین دکوری های رومیزی به شمار می روند. دکوری هفت کوتوله یکی از زیباترین محصولات است. این مجسمه های کوچک بسیار ظریف و دقیق طراحی شده و زیبایی منحصر به فردی دارند. اگر تمایل دارید مجموعه ای از مجسمه های فلزی داشته باشید این امکان فراهم است. محصولات این نمونه از مجسمه ها در سایز ها و طرح های مختلف در فروشگاه های سراسر کشور موجود است و میتوانید سفارش دهید. امیدواریم با خرید این محصول از کیفیت و زیبایی آن لذت ببرید. مجسمه های برنجی هفت کوتوله از آنجایی که ریشه در داستان های قدیمی و جذاب و خاطره انگیز دارند و یادآور خاطرات دوران کودکی هر شخص بزرگسالی می باشند محبوبیت یافته بر سر زبان ها افتاده اند. این مجسمه ها به آراستگی و زیبایی درون منازل می افزایند. بسیار رویایی هستند از آنجایی که مشتریان با احتمال بیشتری اقدام به خرید آنها می کند تولید کنندگان این محصول کمتر مواقعی پیش می آید که تصمیم به کاهش قیمت این محصول بگیرند.

مجسمه برنجی ملانصرالدین

مجسمه برنجی ملانصرالدین مجسمه برنجی ملانصرالدین نشان دهنده تنوع تولیدات مجسمه های برنجی است. در تولید این مجسمه ها تلاش شده است تا با در نظر گرفتن نظر و‌ علایق مردم و همچنین با رعایت اصول و خط مشی های استاندارد، مشتری مداری، افزایش کیفیت تولید این محصول، قیمت گذاری مناسب و پیش‌بینی و رعایت سلیقه ی مشتریان، پاسخی درخور و مناسب به نیاز خریداران این محصول داده شود. این مجسمه ها علاوه بر اینکه استحکام و کیفیت بالایی دارند در قالب های بسیار زیبا و منسجم و با خطوطی منظم و جذاب و آراسته تولید شده و روانه بازار می شوند از این رو تولیدکنندگان این مجسمه ها در جذب مشتری بسیار موفق عمل می کنند.