هویج صادراتی دارای مزه شور در بازار تره بار به فروش می رسد

هویج کم کالری است و در هر 100 گرم 25 کالری دارد. همچنین تقریباً بدون چربی و پروتئین است. هویج منبع ارزشمندی از ویتامین ها است و به ویژه سرشار از بتاکاروتن است که پیش ساز ویتامین A است.

هویج صادراتی همچنین حاوی پتاسیم و آهن است. پتاسیم تعادل مایعات را تنظیم می کند و ادرار آور است. آهن برای خون سازی و انتقال اکسیژن مفید است.

هویج همچنین حاوی پکتین فیبر غذایی است. این در دستگاه گوارش متورم می شود و در نتیجه هضم را تقویت می کند.

فیبر همچنین تأثیر مثبتی بر سطح کلسترول دارد. از آنجایی که پکتین عمدتاً در پوست آن یافت می‌شود، بهتر است هویج را کاملاً بشویید و سپس با پوست آن بخورید.

این جمله که “هویج برای چشم مفید است” حقیقت دارد. بتاکاروتن موجود در هویج در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A در فرآیند بینایی، به ویژه در دید روشن تا تاریکی نقش دارد. این به معنای تنظیم چشم با شرایط نور است.

از آنجایی که ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است، همیشه باید هویج را با مقداری چربی مصرف کنید. به عنوان مثال، می توانید هویج را در روغن یا چربی سرخ کنید، آن را با دیپ ماست یا یک مشت آجیل بخورید.

هویجهویج

علاوه بر این، اگر هویج را از قبل بپزید، رنده کنید یا فشار دهید، بدن می تواند بتاکاروتن را بهتر جذب کند. زیرا “پارگی” دیواره های سلولی بتاکاروتن را بیشتر در دسترس قرار می دهد.

هویج به خودی خود یک سبزی به راحتی قابل هضم است، اما همه نمی توانند آن را تحمل کنند. آلرژی‌های متقاطع نقش مهمی در اینجا بازی می‌کنند: شناخته‌شده‌ترین شکل آلرژی به هویج، سندرم کرفس، هویج، ماگورت، ادویه است.

اگر به طور خاص به ماگورت حساسیت دارید، ممکن است هنگام مصرف هویج واکنش هایی مانند سوزن سوزن شدن، خارش یا سوزش در دهان و لب ها را تجربه کنید.

آلرژی متقاطع نیز می تواند در مبتلایان به آلرژی گرده درختان رخ دهد. سپس سیستم ایمنی بدن شما نه تنها به گرده درختان، بلکه به هویج نیز واکنش نشان می دهد که اجزای آن شبیه به گرده ها هستند.

به عنوان یک قاعده، با این آلرژی ها، گرم کردن هویج برای از بین بردن آلرژن ها کافی است. برای اکثر مبتلایان به آلرژی به هویج، فقط هویج خام مشکل ساز است.