واشر سر سیلندر پراید صبا سبب سوختگی هفتاد درصد دست علی دایی شد

نشانه هایی که نشان می دهد واشر سر منفجر شده است را در مطالب زیر با هم می خوانیم. هنگامی که واشر سر از کار بیفتد، می تواند انواع مشکلات را ایجاد کند، از جمله:

گرم شدن بیش از حد: خرابی واشر سر سیلندر پراید صبا می تواند به دلیل گرمای بیش از حد موتور ناشی از گرفتگی رادیاتور، نشت مایع خنک کننده، معیوب بودن فن و غیره رخ دهد. با این حال، واشرهای سر دمیده نیز باعث گرم شدن بیش از حد موتور می شوند.

گازهای داغ خروجی ممکن است به سیستم خنک کننده نشت کند یا مایع خنک کننده ممکن است به داخل سیلندر نشت کند و به صورت بخار بسوزد. در هر صورت نتیجه نهایی داغ شدن بیش از حد موتور است.

اگر خودرو در هنگام گرم شدن بیش از حد رانده شود، سرسیلندر آلیاژی نیز ممکن است تاب بخورد یا بخار ممکن است به مبدل کاتالیزوری آسیب برساند و هزینه های تعمیر را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

  •  از دست دادن قدرت

اگر واشر سر نتواند هوای فشرده/سوخت را خارج کند، فشرده سازی روی آن سیلندر کاهش می یابد. این کاهش تراکم منجر به کارکرد سخت موتور و کاهش قابل توجه عملکرد موتور می شود. این نوع خرابی ها معمولاً با سر و صدایی مانند نشت اگزوز همراه هستند.

  •  آلودگی نفتی

یکی از رایج‌ترین علائم خرابی واشر سر، لجن شیر در زیر درپوش پرکننده روغن یا میله شیر است که گاهی به شوخی به آن میلک شیک می‌گویند. این به دلیل ورود مایع خنک کننده به روغن است و بالعکس.

واشر سرسیلندر

در حالی که اینها شواهد قطعی دال بر خرابی واشرهای سر نیستند، به طور کلی یک شاخص خوب و یک نشانه مطمئن است که موتورهای شما باید خنک شود.

هنگامی که واشر دمیده می شود، دیگر نمی تواند به عنوان مهر و موم عمل کند و اجازه می دهد تا فشار خارج شود و به طور قابل توجهی قدرت موتور را کاهش می دهد که یکی از معدود نشانه های واشر سر دمیده است. علاوه بر این، گذرگاه‌های روغن و مایع خنک‌کننده ممکن است در مناطقی که نباید نشت کنند.

هنگامی که خنک کننده وارد محفظه های احتراق می شود، روغن موتور را مخلوط و رقیق می کند و همچنین ظرفیت خنک کننده سیستم های خنک کننده را کاهش می دهد که می تواند باعث گرم شدن بیش از حد موتورها شود.